Participació ciutadana.
Serveis socials.
Turisme.
Medi ambient.
L’actuació dóna resposta a la necessitat de desplegar plataformes de gestió i xarxes per a la Smart City: xarxes de sensors, xarxes d’actuadors i/o xarxes de comunicacions, per a conformar una Smart Mobility, Smart Governance, Smart Environment i Smart People. Smart Mobility: les aplicacions aniran encaminades a integrar la informació de les línies urbanes i interurbanes d’autobús, els horaris dels trens, podent gestionar des de la mateixa la compra de bitllets, unint les capacitats d’entitats públiques i privades, creant sinergies entre elles. Lligat a això es podrà implementar una aplicació per a ajudar el turisme a moure’s per la ciutat, obtindre informació de com anar als llocs i rebre alertes si algun lloc es troba fora de servei i/o inaccessible.
Smart Governance: a través de les TIC es facilitarà al ciutadà l’accés a la informació d’interés per als mateixos i els processos realitzats per l’administració d’amb- cessions o aprovacions d’ordenances, etc. Igualment es donarà accés a la ciutadania les dades públiques que maneja el consistori, tenint en compte la llei de protecció de dades, i es
possibilitarà a través d’APP’s el major nombre de tràmits possibles, el pagament d’impostos, la finestreta única i la signatura electrònica.
Smart Environment: les actuacions s’orientaran a la instal·lació d’una xarxa de sensors intel·ligents per a l’eficiència en la utilització de l’aigua en les zones verdes, del consum d’energia en l’enllumenat públic en funció de la intensitat lumínica i sistemes similars que permeten l’estalvi d’energia i consumibles.
Smart People: per mitjà de les aplicacions i les pàgines web es recaptarà informació de l’usuari que puga servir com a dades a la pròpia aplicació, així com la seua opinió per a la millora contínua de les actuacions de cara a la consecució de l’objectiu de Smart City.
Es tracta en definitiva d’incorporar les TIC’s per a aportar solucions que milloren i optimitzen l’eficiència dels serveis municipals que proporciona l’ajuntament, així com la qualitat de vida dels ciutadans, maximitzant el principi que la informació té un valor.
Desenvolupament de les Smart Cities en les quals es tinguen en compte les diferents necessitats de dones i homes.
Incrementar la usabilitat i accessibilitat de tots els serveis en l’administració local electrònica, en condicions d’igualtat, tenint en compte la bretxa digital de gènere.